-Jag har varit kund i 2,5 år och det hela började med att Stockholms Elbolag ringde mig med ett bra erbjudande. De är nog inte det billigaste elbolaget men deras kundservice är otroliga.
Den skiten jag gått igenom, med ett elbolag som har tagit över mig som kund utan min tillåtelse. Rätt var det var fick jag en faktura från elbolag som hade flyttat över mig som kund. Det dök upp fakturor jag inte kände igen och det blev både dyrt och stökigt. Sthlm elbolag hjälpte mig så gått de kunde och till slut fick jag komma tillbaka som kund.
”Nu har jag boat in mig så jag blir kvar.”
-Det finns alltid ett billigare elbolag eftersom alla verkar sänka priserna och jaga varandra. I slutändan handlar det bara om kronor och ören och för mig är det viktigast att kontakten med elbolaget fungerar bra. Nu har jag boat in mig så jag blir kvar.
”Istället för två brev att hålla ordning på får jag en e-faktura som jag snabbt betalar.”
-En gång har jag fått en påminnelseavgift av Stockholms Elbolag men fakturan kom bort i posten. När jag ringde om det tog man bort avgiften och hjälpte mig att betala den ursprungliga fakturan.
Något som är väldigt smidigt med Sthlm Elbolag är att jag kan lägga både fakturan för elnätet och elhandeln på samma faktura. Istället för två brev att hålla ordning på får jag en e-faktura som jag snabbt betalar, avslutar Anders Eriksson.
Andreas Eriksson, kund sedan 2017-06-01