Vad fick dig att förnya ditt avtal med Stockholms Elbolag AB?
-Häromdagen blev jag uppringd av ett annat elbolag som frågade om mitt avtal och om jag ville byta. För mig är el inget komplicerat utan det viktiga är att jag får ett bra pris och bra service. Säljaren la upp ett paket som skulle vara förmånligt och jag sa att jag gärna först kollar upp vad jag betalar idag. Min 2-åring var hemma och drog uppmärksamhet till sig så jag bad om att få återkomma och fatta beslut senare.
” Jag läste en del negativa saker på nätet och valde då att ringa till er för att bilda min egen uppfattning.”
-Jag läste en del negativa saker på nätet och valde då att ringa till er för att bilda min egen uppfattning. Trots kritiken var det uppenbart att ni flera hundra kronor billigare per år än det konkurrenten erbjöd. Efter en kort stund i luren fick jag kontakt med en handläggare som var lätt att ha att göra med och det kändes som att hon utgick från mitt bästa.
”Hon gav mig erbjudanden som var bra för mig som kund..”
Hur upplevde du vår kundservice?
-Till skillnad från andra säljare som ofta kan vara pushiga erbjöd Sthlm elbolag mig flera alternativ. Jag kunde teckna ett nytt avtal på 6 månader, binda upp mig på längre tid och jag hade också möjligheten att säga upp mitt avtal – om jag hade velat det. Hon gav mig erbjudanden som var bra för mig som kund och gav svar på kritiken som finns på nätet och gav ett tryggt och seriöst intryck. Av den anledningen valde jag att förlänga mitt avtal med 6 månaders fast pris och fortsätta vara
kund hos er, avslutar Sara Svensson.
Sara Svensson, kund sedan 2019-07-31