Min gamla elleverantör tog väldigt lång tid på sig med att svara och lämna besked om saker. För lång tid för att jag skulle vilja stanna kvar hos dem. Efter att ha kollat runt en del hittade jag en leverantör hade ett bra pris och som kunde hjälpa mig att byta elavtal. 

”Man tog tag i det hela på en gång och gjorde ett bra jobb” 

Jag var på min gamla leverantör flera gånger om att de skulle släppa taget så jag skulle kunna byta. Det tog närmare 50 dagar innan jag äntligen kunde byta men sen gjorde Stockholms elbolag jobbet snabbt. Man tog tag i det hela på en gång och gjorde ett bra jobb. Precis som man ska göra. 

”Hos Stockholms elbolag kan man slå ihop nätfakturan med elhandeln vilket är smidigt” 

Mitt byte gäller från 1:a april så jag är helt ny som kund men eftersom jag har e-faktura ska allt rulla på precis som vanligt. Hos Stockholms elbolag kan man slå ihop nätfakturan med elhandeln vilket är smidigt och en fördel för mig. 

Har du några tips till andra? 
Är du själv ansvarig för ditt elavtal behöver du ta ansvar och undersöka vad som finns ute på marknaden. Nästan alla elavtal löper på utan att elleverantören erbjuder dig en bättre lösning. Det gäller att vara aktiv för att hitta bra erbjudanden, då kan man spara en hel del pengar. 

Intervju med Alexander Berg