Hur fick du kontakt med Stockholms elbolag?
-Jag surfade på nätet och kom fram till elprisguiden och där hittade jag Stockholms Elbolag AB. Eftersom jag jämförde priser på sommaren och de rörliga priserna ofta stiger på vintern valde jag ett fast pris och tecknade nio månaders avtal.

”Man kan teckna avtal med ett elbolag för leverans upp till fyra månader framåt i tiden”

Tidigare har jag läst att man kan teckna avtal med ett elbolag för leverans upp till fyra månader framåt i tiden. I min senaste undersökning var Stockholms Elbolag fortfarande bäst och då nytecknade jag ett avtal för leverans fyra månader framåt med fast pris och leveransstart från första maj i år. Sen är det så att man har 14 dagars ångerrätt på att teckna elavtal och efter nån vecka såg jag att priserna hade gått ner närmare 10%. Jag kontakta Stockholms elbolag igen och bad om att få ångra köpet och sen uppdatera mitt avtal med det nya lägre priset. Att nyttja ångerrätten var inget problem och som alltid är kundtjänst väldigt engagerade när man kontaktar dem. Eftersom Stockholms elbolag är ett handelsbolag så handlade de upp el till mig för det bättre priset som marknaden erbjöd.

”Förutom priset är kundtjänsten väldigt tillmötesgående och kundvänliga.”

Varför valde du Stockholms elbolag?
Förutom priset är kundtjänsten väldigt tillmötesgående och kundvänliga. De fokuserar mycket på service och har till och med ringt upp mig för att ställa frågor och följa upp kontakten med dem. Jag har läst på nätet att Stockholms elbolag fått en del kritik för att vara stelbenta men det har jag inte upplevt. De är väldigt bra att ha att göra med. Jag har till och med rekommenderat ett par vänner att kontakta Stockholms elbolag för att kolla upp deras erbjudande.

Bengt Carlsson, kund sedan 2019-08-01